Lateral Resistor

De lateral resistor, ook wel leg toner genoemd, bestaat uit twee enkelbanden met een stevig elastiek ertussen. Met de lateral resitor kunnen verschillende krachtoefeningen gedaan worden waarmee de benen en billen getraind kunnen worden. Vaak wordt dit trainingsmateriaal gebruikt bij een zijwaartse beweging. De lateral resistor is makkelijk in gebruik en is klein van omvang waardoor u gemakkelijk overal kunt trainen.

Toont 1 - 2 van de 2 items
  • € 14,99

    Met de lateral resistor train je de snelheid en explosiviteit van je zijwaardse bewegingen. Door te trainen met een lateral resistor wordt u gedwongen een juiste houding aan te nemen en daardoor effectief te trainen.

    € 14,99
  • € 29,90

    Train met de SKLZ Lateral Resistor Pro en versterk onder andere uw core. De Lateral resistor wordt met drie banden geleverd voor verschillende weerstanden.

    € 29,90
Toont 1 - 2 van de 2 items

Lateral Resistor Kopen?

De lateral resistor is een weerstandsband. Dit trainingsmateriaal bestaat uit twee enkelbanden met een elastiekband daartussen. Trainen met de lateral resistor helpt de acceleratie verbeteren en verstevigd spieren in de benen en core.

 

Zijwaartse snelheid trainen met de lateral resistor

Een laterale beweging is een zijwaartse beweging. Doordat u weerstand toevoegt met de lateral resistor wordt deze beweging zwaarden en triggert u uw spieren meer dan normaal. Een oefening die u kunt doen met de lateral resistor werkt als volgt:

  1.      Zet uw benen op schouderbreedte
  2.      Ga goed door uw knieën
  3.      Zet zijwaartse stappen waarbij u constant spanning op de lateral resistor houdt.

Deze oefening helpt u bij het trainen van uw kracht en daardoor het verbeteren van de acceleratie. U kunt zoveel variaties op deze oefening bedenken als uw eigen creativiteit toelaat. Hieronder kunt u een filmpje kijken met verschillende oefeningen:

Krachttraining met de lateral resistor

Naast laterale actieve bewegingen kunt u ook gericht spieren trainen met de lateral resitor. Oefeningen die u kunt doen zijn vergelijkbaar met de mini bands. Een voorbeeld oefening werkt als volgt:

  1.      Ga op een fitnessmat liggen en bevestig de lateral resitor om uw enkels
  2.      Houdt uw benen iets boven de grond
  3.      Beweeg uw enkels rustig van elkaar af en naar elkaar toe
  4.      Houdt constant spanning op de lateral resistor

Mocht u vragen hebben over de overspeed trainer of een ander sprint elastiek? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice



Best verkochte producten