Krachttraining

Krachttraining is de basis voor een goede prestatie. Sporters die niet alleen bezig zijn met techniek, tacktiek en looptraining maar ook met krachttrainingen bouwen aan een sterker lichaam waarmee hogere prestaties geleverd kunnen worden. Core stability, ook wel rompstabiliteit, is daarbij een essentieel onderdeel. Een sterke core zorgt voor een balans in het lichaam waardoor u als sporter meer controle heeft tijdens bewegingen en de kans op blessures sterk afneemt. In ons assortiment van krachttrainingsmaterialen vindt u vooral functionele trainingsmaterialen waarbij uw eigen lichaamsgewicht een belangrijke rol speelt.

1 - 12 van 18
1 - 12 van 18

Krachttraining Materiaal kopen?

Bij de meeste veldsporten speelt krachttraining een steeds grotere rol. Voor het leveren van een topprestatie is het belangrijk dat de spelers topfit zijn en krachtraining draagt daaraan bij. Met het assortiment krachttraining materiaal van Materiaalman.nl traint u alle spiergroepen op een effectieve manier. Het meeste krachttraining materiaal biedt u de mogelijkheid om uw lichaamsgewicht te gebruiken voor het verzwaren van de oefeningen en uw training naar een hoger niveau te tillen.

 

Voor wie is krachttraining geschikt?

Krachttraining is geschikt voor iedereen! Omdat krachttraining met het materiaal wat wij aanbieden vooral gedaan wordt in combinatie met lichaamsgewicht kan iedereen trainen op zijn of haar niveau. Of u nou enorm fit en getraind bent of het sporten weer op gaat pakken, krachttraining is de basis.

 

Doelen met krachttraining

U kunt verschillende doelen hebben bij uw krachttraining. Sommige mensen vinden het belangrijk om er atletisch uit te zien en putten daar motivatie uit, anderen trainen puur om fitter te worden en beter te functioneren bij het uitoefenen van een sport. Het voordeel van krachttraining is dat uw spieren sterker worden en u daardoor minder kans heeft op blessures. Ook kan krachttraining helpen bij het blessureherstel. U verbetert uw core stability door te trainen met een balansbord of buikspieroefeningen te doen op een fitnessmat. Krachttraining biedt u de volgende voordelen:

  • Minder kans op blessures
  • Betere lichaamshouding omdat u bewuster met uw lichaam omgaat
  • Fitter gevoel
  • Spieropbouw

 

Overal trainen met krachttraining materiaal

Het voordeel van krachttraining materiaal wat u bij materiaalman koopt is dat u het overal kunt gebruiken. U kunt thuis, op de club of in de sportschool werken aan een fittere versie van uzelf. In feite kunt u vrijwel alle spiergroepen trainen met een fitnessmat, medicijnbal en een springtouw. Een duur fitnessapparaat is niet de enige of beste weg om sterker te worden.

 

Krachttrainen met lichaamsgewicht

In plaats van gewichten of apparaten te gebruiken kunt u beter krachttraining doen met uw lichaamsgewicht en ondersteunde materialen. U traint dan niet alleen de spier zelf maar ook de spieren er omheen, omdat uw lichaam zichzelf in balans moet houden. Dit komt ten goede van de balans en stabiliteit van uw lichaam.

 

Vet verbranden met Krachttraining Materiaal

Tot slot is krachttraining zeer geschikt om vet te verbranden. Het trainen van je spieren helpt u aan een fitter gevoel. Daar liggen twee principes aan ten grondslag.

Door krachttraining bouwt je lichaam spiermassa. Spieren worden door uw lichaam beschouwd als leven weefsel wat energie verbrand. Daardoor werkt het hebben van spieren al bevorderend voor de verbranding. Vet daarentegen verbruikt weinig tot geen energie. Wanneer u aan krachttraining doet bouwt u spieren en op stimuleert u daarmee de verbranding van uw lichaam waardoor u af kunt vallen.

Naast de basisverbranding van spieren heeft het lichaam ook energie nodig bij het herstellen van een training. Na een krachttraining verband u tot wel 48 uur meer calorieën dan normaal. U blijft dus tot twee dagen profijt hebben van een intensieve training.

 

Tips voor constructieve krachttraining

  • Neem minimaal een dag rust na een intensieve training
  • Wissel periodiek (ongeveer om de 6 weken) van oefeningen
  • Voer alle oefeningen correct uit, de beweging is belangrijker dan het gewicht